I går fick vi tillbaka telefon och internet. Det slutade tvärt att fungera den 14 juli och vi anmälde det den 15 juli till våra leverantörer, Mälarenergi Fibra och den 19 juli till Gothia Telecom. När vi inget hört och inget hänt efter några dagar ringde gubben till båda leverantörerna och undrade om hur det går och fick då till svar att det var på gång.
Efter någon till dag ringde han igen och samma svar. Den 25 juli ringde jag till Gothia Telecom och undrade varför inget händer och fick först svaret att det var åtgärdat den 20 juli… ???
Jag sa att det fungerar inte och ingen har hört av sig för att kolla att det verkligen fungerar… då fick jag svaret att det skulle åtgärdas senast den 29 juli och jag fick väl ha lite tålamod… ???
Min gubbe ringde och sa att vi är beroende av nätet bland annat för att betala räkningarna. Man svarade då honom att du får gå till biblioteket och låna deras dator att betala dina räkningar… Några dagar senare kom ett sms på mobilen att de tyvärr inte kunde behandla vår felanmälan till den 29 juli men före den 5 augusti skulle det vara åtgärdat.

I går den 4 augusti på eftermiddagen kom samtal på fasta telefon att felet var nu åtgärdat. Det var kortslutning på linan ca 800 meter från oss. Skönt nu har vi telefon och då även internet.

Här ute är det dålig mottagning för mobiler därför måste vi ha fast telefon. Våra nära och kära har därför svårt att få kontakt med oss annars och vi om något skulle hända. Vi måste stå på vissa ställen inne i huset och på tomten för att ha kontakt med mobilerna. När vi har kontakt får vi inte vrida en centimeter på huvudet för då bryts det.

Telecom har sagt att vi ska få avdrag för den tid vi varit utan telefon men med allt besvär som vi haft och kostnader så hoppas jag att de ersätter ordentligt.